ویرایش فایل htaccess.جهت غیر فعال سازی ssl در وردپرس

ویرایش فایل htaccess. جهت غیر فعال سازی ssl در وردپرس :

برای غیر فعالسازی SSL اولین کاری که باید انجام دهید این است که کاربران را با استفاده از ریدایرکت HTTPS به HTTP هدایت کنید و این کار با استفاده از htaccess. امکان پذیر است. از انجایی که با تغییر پروتکل سایت از https:// به http:// آدرس های کلیه بخش های سایت تغییر میکند در این صورت گوگل و سایر موتورهای جستجو این را به عنوان یک سایت جدید میتوانند در نظر بگیرند پس باید به موتور جستجو بفهمانید که درواقع هر دو آدرس متعلق به یک سایت می باشد. بنابراین با ویرایش فایل htaccess. کاری میکنید تا عمل انتقال بازدیدکننده به پروتکل http:// به صورت ریدایرکت ۳۰۱ صورت گیرد.

وارد هاست خود شوید و به قسمت File Manager هاست نیز مراجعه کنید و به دنبال فایل htaccess. جهت ویرایش بگردید. اگر چنین فایلی رو مشاهده نکردید ، در هاست سی پنل روی منوی settings که در منوی بالا و در سمت راست قرار دارد کلیک کنید و تیک گزینه show hidden files را فعال کنید تا فایل های مخفی به شما نمایش داده شوند. حال روی فایل .htaccess راست کلیک کرده و گزینه Edit را انتخاب کنید و کدهای زیر را به ابتدای این فایل اضافه کنید و در نهایت فایل را ذخیره کنید.

۱ 

۲

۳

# Redirect HTTPS to HTTP 

RewriteCond %{HTTP:X-Forwarded-Proto} =https

RewriteRule ^(.*)$ http://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]

دقت کنید که کدهای بالا قبل از # BEGIN WordPress باشند تا در اولویت قرار بگیرند. با انجام این کار حالا از این پس هر کاربری که به آدرس سایت که با https بوده وارد شود به صورت خودکار به آدرس سایت با http هدایت خواهد شد.

برای مشاهده مزایای استفاده از وردپرس به لینک زیر مراجعه کنید:

مزایای استفاده از وردپرس wordpress

برای آشنایی با مفهوم افزونه وردپرس به لینک زیر مراجعه کنید :

درباره افزونه وردپرس WordPress Plugins

برای آشنایی با روش نصب افزونه وردپرس از طریق جستجوگر افزونه به لینک زیر مزاجعه کنید :

نصب افزونه Install Plugins از طریق جستجوگر افزونه ها